Karczma TVDowiedz się więcej o telewizorach Android TV, cenach i obsłudze VOD i najlepszych grach na konsole.

Co to jest Hypersmooth 2.0?



Co to jest HyperSmooth?

HyperSmooth to kolejny poziom elektronicznej stabilizacji obrazu (EIS) wprowadzonej w HERO7 Black, a sama cyfrowa stabilizacja obrazu jest często używana także w telefonach komórkowych. Dzięki udoskonaleniom układu GP1 i 2 GB pamięci w GoPro Hero, kamera zapewnia stabilizację przypominającą gimbal, co zapewnia jeszcze płynniejsze przechwytywanie wideo.

HyperSmooth to zaawansowana stabilizacja obrazu, podobnie jak poprzednie wersje EIS, wyrównuje klatki/kadry, aby wyeliminować nierówności i chybotanie wynikające z trzymania dowolnej kamery.

HyperSmooth jest połączeniem dwóch rozwiązań: szerokiego kąta widzenia z zaawansowaną analizą scen i algorytmem korekcji migawki. W ten sposób kamera rejestruje obraz dzięki szerokokątnemu obiektywowi, a następnie cyfrowo wycina kawałek kadru (nadal bardzo szeroki) i jednocześnie robi to w taki sposób, aby finalnie nagrany materiał video wyglądał jakby był stabilizowany, np. za pomocą gimbala. Efekty takie do tej pory można było osiągnąć wyłącznie podczas postprodukcji ustalając linię horyzonu i dając programom możliwość wycięcia nieruchomego kadru z całego nagranego materiału.

Teraz cała obsługa odbywa się w kamerze, dzięki czemu finalnie otrzymujesz od razu świetnej jakości obraz video (bez straty na jakości samego filmu) od razu ze stabilizacją. To działa jeszcze lepiej niż optyczna stabilizacja obrazu.

Oczywiście powyższy opis to tylko krótkie streszczenie tego jak działa Hypersmooth. Aby to wszystko trzymało się przysłowiowej kupy, pracuje nad tym wiele agorytmów a to wszystko nadal odbywa się tylko w naszej kamerze.

Jednak Hypersmooth idzie dalej, nie tylko dbając o stabilizację obrazu ale też minimalizując konieczność zmniejszenia samego kadru. Nie tworzy przy tym bardzo nieładnego efektu tzw. galaretki przy krawędzi kadru. Owszem, jeśli przyjrzymy się nagraniom z HyperSmooth oraz bez tej stabilizacji, zauważymy pewną stratę na kadrze. Należy jednak zwrócić uwagę na fakt, że GoPro wcale nie zaleca używania maksymalnej szerokości kadru bo chociaż efekt rybiego oka zyskał w oczach nagrywających, to jednak potrafi on też  bardzo zepsuć kadr.

HyperSmooth w przeciwieństwie np. do stabilizacji RockSteady w DJI Osmo Action, nadal wykorzystuje ogromny potencjał szerokiego kąta widzenia kamery. Dla przeciętnego użytkownika, działanie HyperSmooth będzie praktycznie nieodczuwalne – w kontekście zmiejszenia kadru wynikającego z użycia EIS. Ale będzie za to bardzo odczuwalne, jeśli wcześniej bawił się DJI Osmo Action. To wielki plus dla GoPro!

GoPro Hero8 cena w Polsce

Ale to nie koniec!

W miarę rozwoju dochodzimy do GoPro Hero8, które oferuje HyperSmooth 2.0. HyperSmooth 2.0 jest lepszy niż HyperSmooth i stabilizacja RockSteady w DJI Osmo Action. Aby było tego mało, GoPro nie tylko zaktualizowało stabilizację ale też dodało nową funkcję: HyperSmooth 2.0 Boost

Według GoPro, HyperSmooth 2.0 i HyperSmooth 2.0 Boost działa podobnie do oryginalnego HyperSmooth znalezionego w GoPro Hero 7 Black. GoPro pracowało nad HyperSmooth 2.0 Boost, przyglądając się bliżej żyroskopowi, akcelerometru i dostosowując algorytm prognozowania , aby zobaczyć przyszłość, w której kamera prawdopodobnie będzie tworzyć płynniejsze wideo.

Telefony komórkowe stawiają na stabilizację optyczną co jest zrozumiałe. To nie są kamery akcji, a mają za zadanie wyeliminować drgania naszej ręki a zarazem wprowadzić płynność w naszych filmach. GoPro jest kamerą akcji, co oznacza że drgania i skoki obrazu będą tu znacznie większe. O ile stabilizacja optyczna eliminuje niewielkie drgania, stabilizacja cyfrowa ma nieograniczone możliwości, o ile pogodzimy się z tym, że stracimy pierwotny rozmiar kadru. Dlatego tak ważnym rozwiązaniem jest HyperSmooth, który eliminuje drgania, daje ogromne możliwości stabilizacji obrazu a jednocześnie z każdą kolejną odsłoną jeszcze bardziej dba o to, aby ucięty na potrzeby stabilizacji kadr, stanowił niewielki wycinek całości.

Tags: , , , , ,

Dodaj komentarz