Co to jest automatyczny podpis wiadomości e-mail?
Podpis do wiadomości e-mail to element wiadomości, który dodawany może być ręcznie lub automatycznie. Jeśli dodajesz podpis do wiadomości e-mail ręcznie, to tak jakbyś po napisaniu maila, na końcu, dopisał ostatnie słowa, np. pozdrawiam, Grzegorz. W tej sytuacji musisz zadbać aby każdorazowo dodać taki podpis, jeśli chcesz aby nadawca wiedział kto do niego pisze. Jeśli ustawisz automatyczny podpis do wiadomości e-mail, wtedy będzie on się dodawał automatycznie do każdej wiadomości którą napiszesz lub na którą odpiszesz.
- Jak ustawić podpis e-mail w Poczcie Onet?
- Jak ustawić podpis e-mail w Poczta home.pl?
- Jak zmienić hasło do Poczty Onet?
- Sprawdź jak ustawić opcje odzyskiwania hasła do konta Onet i wiadomości e-mail.
Kiedy w jednym programie pocztowym masz skonfigurowane wiele skrzynek e-mail zwykle program pozwala Ci na dodanie do każdego konta e-mail osobnego podpisu. Jeśli korzystasz z takich rozwiązań, jak np. płatna poczta home.pl (klient poczty e-mail w przeglądarce) to możesz nie tylko ustawić wiele podpisów (dla jednego konta lub dla wielu skrzynek e-mail z osobna) ale także ustawić podpis dla nowej wiadomości oraz gdy odpowiadasz na korespondencję. To znacznie ułatwia cały proces komunikacji z Twoimi kontrahentami.
Podpis do wiadomości e-mail zwykle jest blokiem tekstu dołączonym na końcu wiadomości wysyłanej do adresata. Zwykle też nie zawiera nic więcej poza pozdrowieniami i imieniem oraz nazwiskiem nadawcy wiadomości, czasami wraz z danymi kontaktowymi, np. numerem telefonu. Podpis czy też końcową sygnaturą może jednak być dowolny tekst, a nawet obrazek. Pracownicy dużych firm umieszczają często w tym miejscu po prostu dane firmy, nazwę stanowiska oraz logotypy, np. swoich produktów, zwłaszcza gdy pozyskują nowych klientów.
Podpis do wiadomości e-mail można też użyć do celów czysto marketingowych dodając tam linki do strony WWW, informacje o subskrypcji, itp.. Pamiętaj, że podpis e-mail jest nie tylko z nazwy podpisem do wiadomości (niczym kartka z listą zakupów i podpisem, kup wszystko, mama). Podpis jest też mechanizmem, a jak go użyjesz, zależy tylko od Ciebie.
Jak stworzyć profesjonalny podpis e-mail?
Nazwisko, firma, zajmowane stanowisko
Wiele osób sprawdza podpis aby określić, czy osoba która do nich pisze jest warta tego aby prowadzić z nią dyskusje, zwłaszcza, jeśli wymieniacie się mailami z firmą. Jeśli reprezentujesz w korespondencji e-mail firmę, zadbaj o to aby informacje o tej firmie znalazły się w podpisie.
Informacje kontaktowe
Dołącz link do oficjalnej strony internetowej i bloga, numer telefonu Twojej firmy lub numer działu obsługi klienta. Najlepiej podaj numer telefonu bezpośrednio do siebie, jeśli załatwiasz sprawę indywidualnie a nie jesteś np. pracownikiem Biura Obsługi Klienta.
Logo firmy
Jeśli masz firmę, dołącz jej logo. Nie jest to jednak obowiązkowe, ale pomoże klientom rozpoznać i zapamiętać cię. Logo jest elementem graficznym więc nie zdziw się jak nie każdy je zobaczy. Taki elementy dużo programów blokuje aby oszczędzać dane transferowe, zwłaszcza na urządzeniach mobilnych.
Ikony mediów społecznościowych
Pamiętaj, że możesz podać link tylko do profilu swojej firmy, ale nie do osobistego. Zalecamy dodanie ikon mediów społecznościowych do podpisu e-maila, ponieważ dają one kolejną szansę na pozyskanie nowych potencjalnych klientów. Nie przegap szansy na zwiększenie grona odbiorców!
Jak zmienić hasło do Poczta Onet?
Podpis do prywatnego maila
Jeśli z poczty e-mail korzystasz prywatnie, to przede wszystkim zadbaj o to, aby podpis wskazywał na nadawcę. Inicjały, imię, imię i nazwisko czy jakiś pseudonim. O ile fajnie jest mieć adres e-mail z imieniem i nazwiskiem, to jednak sporo osób rejestruje dosyć nietypowe adresy pocztowe. Więc… przedstaw się.
Ta wiadomość e-mail nie jest przeznaczona dla Ciebie
Ktoś kiedyś wymyślił aby dodawać do podpisu informację, że jeśli nie jesteś odbiorcą tej wiadomości to skasuj ją. Nie jest ona przeznaczona dla Twoich oczu. Generalnie ten tekst jest niczym łańcuszek wysyłany na FB: udostępnij ten post, a Facebook utajni Twoje dane i nikt nie dowie się, że masz konto na FB. Rozumiecie? Jeśli nie chcesz aby ktoś przeczytał wiadomość, to po prostu jej nie wysyłaj do tej osoby. Upewnij się komu co wysyłasz.