Brak wiadomości e-mail w folderze Skrzynka odbiorcza
Może się zdarzyć, że podczas korzystania z poczty e-mail stwierdzisz brak wiadomości e-mail w skrzynce odbiorczej. Nie ma wiadomości e-mail w ogóle, jest tylko ich część lub nie wyświetla się cała lista wiadomości e-mail. Ta sytuacja może mieć miejsce zarówno w poczcie Webmail jak i kliencie poczty elektronicznej na urządzeniu stacjonarnym lub mobilnym.
Rozpatrujemy zwykle kilka sytuacji w których nie ma wiadomości e-mail w skrzynce odbiorczej:
- wiadomości nie dotarły do skrzynki odbiorczej z powodu działającej reguły wiadomości,
- wiadomość nie została dostarczona do odbiorcy,
- wiadomości e-mail trafiła do spamu,
- skrzynka odbiorcza nie wyświetla wszystkich wiadomości, np. ładowanie strony w oknie przeglądarki internetowej,
- wiadomości zostały przeniesione do folderu Kosz (automatycznie lub manualnie).
Reguły wiadomości
Reguły wiadomości to mikro mechanizmy działające w poczcie e-mail, pozwalające na tworzenie zasad obsługi poczty elektronicznej, jej automatyzację w procesie segregacji wiadomości. Reguła wiadomości może np. odpowiadać za segregację nowych wiadomości e-mail do poszczególnych folderów poczty, oznaczanie jej flagami czy automatycznie umieszczanie korespondencji e-mail w Koszu.
Reguły wiadomości to wygodny sposób na segregowanie poczty, a także ustawienie zaawansowanych schematów jej przekierowania. W wyniku działania reguł wiadomości, poczta e-mail może być umieszczona w poszczególnych folderach poczty. Jeśli więc nie widzisz wybranej wiadomości w skrzynce odbiorczej upewnij się czy nie została ona przeniesiona do innego folderu. Brak wiadomości e-mail może być spowodowany działaniem reguł wiadomości.
Wiadomość e-mail nie została dostarczona do odbiorcy
Może zdarzyć się, że wiadomość e-mail nie jest dostępna w skrzynce odbiorczej bo zwyczajnie nigdy tu nie dotarła. Niestety na to nie masz większego wpływu poza tym że możesz sprawdzić np. reguły zabezpieczeń antyspamowych, czy adres nadawcy od którego spodziewasz się wiadomości, nie jest wpisany na czarną listę nadawców.
Jeśli nadawca wiadomości wysyła ją do Ciebie i sam nie otrzymał informacji, że wiadomość nie została dostarczona, przyjmuje się że na 99% dotarła ona do Ciebie. Możesz skontaktować się z administratorem serwera aby sprawdzić logi poczty e-mail i potwierdzić czy wiadomość została w ogóle dostarczona do serwera, a jeśli tak co się z nią dalej stało.
Logi pokażą ślad o ile oczywiście nadawca wysłał wiadomość podając właściwy adres e-mail odbiorcy. Brak wiadomości e-mail automatycznie potwierdzi, że wiadomość nie dotarła.
Wiadomość e-mail trafiła do SPAMU
O ile nie posiadasz żadnych reguł, istnieje duże prawdopodobieństwo że wiadomości e-mail zamiast w skrzynce odbiorczej, znalazły się w folderze SPAM. W praktyce to efekt działania globalnych zabezpieczeń antyspamowych, których zadaniem jest filtrowanie poczty i eliminowanie typowych wiadomości SPAM (pamiętając, że spamem jest korespondencja niechciana, niebezpieczna, ale nie koniecznie reklamy, jeśli wyraziłeś zgodę na ich otrzymywanie).
Przyjmuje się, że korzystanie z poczty e-mail to dziś dwie podstawowe czynności:
- sprawdzenie skrzynki odbiorczej,
- sprawdzenie folderu SPAM.
Niech stanie się to Twoim nawykiem. Jeśli jakiś adresat regularnie trafia do folderu spam, zainteresuj się białą listą nadawców i umieść go tam, aby zwiększyć jego wiarygodność antyspamową.
Strona nie ładuje wiadomości
Popularnym problemem w korzystaniu z poczty Webmail jest sama aplikacja i rozwiązania jakie wprowadzają jej twórcy. Otwierasz pocztę i widzisz 25 wiadomości a wyświetlenie kolejnych 25 wymaga dodatkowego klikania. Wiele stron posiada opcję zwiększenia ilości wyświetlanych jednocześnie wiadomości, ale nie wszystkie. Czasami jest też tak, że aby zobaczyć kolejne partie, trzeba w nieskończoność scroolować w dół.
Nie było by w tym nic złego gdyby np. nie przycisk zaznacz wszystkie, który potrafi działać tylko dla wiadomości, które są w danym momencie widoczne. Jak nie trudno domyślić się w takiej sytuacji zaznaczenie wszystkich wiadomości wybranego folderu np. skrzynki odbiorczej nie jest możliwe chyba, że autorzy przewidzieli do tego dedykowaną funkcję.
Wiadomości e-mail trafiły do Kosza
Pomijając sytuację kiedy usuniemy wiadomości świadomie, często użytkownicy poczty elektronicznej zgłaszają, że wiadomości same trafiają do kosza. Czy to możlwie aby poczta e-mail automatycznie trafiała do kosza? Czy brak wiadomości e-mail w skrzynce odbiorczej oznacza, że znajdują się one w w Koszu?
Zakładając, że wykonałeś w/w czynności celem sprawdzenia, co stało się z Twoją poczty ze skrzynki odbiorczej, to powinieneś zwrócić uwagę także na konfigurację poczty w aplikacjach pocztowych. Korzystając z POP3 lub IMAP istnieje duże prawdopodobieństwo włączenia opcji kasowania wiadomości.
Istnieje wiele opcji, które mogą spowodować, że poczta e-mail zostanie automatycznie umieszczona w folderze Kosz. Wiadomości skrzynki e-mail same przenoszą się do kosza