Czy warto prowadzić bloga dla sklepu internetowego?
Podobnie jak w poprzednich artykułach, odpowiedź na postawione w temacie pytanie czy warto prowadzić bloga dla sklepu internetowego jest twierdząca. Blogi są idealnym rozwiązaniem do optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Regularnie aktualizowany blog dodaje dziesiątki dodatkowych stron internetowych i tysiące słów kluczowych do Twojej witryny. Zwiększy jej aktywność i dostarczy Ci wspaniałe treści, które możesz udostępniać w social media.
Prowadząc sklep internetowy ograniczasz publikowany content do informacji o sklepie, realizacji zamówienia, opisów produktów i kategorii. To wbrew pozorom nie jest dużo, chociaż dla wielu branży wystarczająco aby wyróżnić się na tle konkurencji. Ale to kosztuje dużo wysiłku i wymaga stworzenia unikalnych opisów produktów, które spowodują ruch SEO. Dlatego sklepy internetowe opierają się najczęściej na reklamie internetowej co może kosztować naprawdę dużo i nie koniecznie utrzymać klienta przy firmie na dłużej.
Dlatego sklepy internetowe blogują. Z tego samego powodu dla którego warto mieć bloga na stronie firmowej, tak samo warto mieć bloga dla sklepu internetowego.
Blog znakomicie uzupełnią sklep internetowy. Jak? Rozszerzając opisy produktów, kategorii, opowiadając o produktach w sposób w jaki użytkownicy chcą je poznawać. Dostarczają recenzji produktów, opowiadają o trendach, odpowiadają na powtarzające się pytania o ich zastosowanie, użycie, możliwości, itp..
Blog dla sklepu internetowego odpowiada m.in. za:
- optymalizacja pod kątem wyszukiwarek poprzez dostarczenie dużej ilości treści oraz nowych słów kluczowych i witryn internetowych. Budowanie pozycji za pomocą linkowania blog – sklep, zwiększenie zainteresowania udostępnianiem treści,
- budowanie marki, jej reputacji, zaufania, nadanie jej osobowości, dopasowanie stylu komunikacji do odbiorców i zwiększenie ich zainteresowania produktami i usługami,
- content marketing czyli marketing treści opierający się m.in. na blogach (a także vlogach, ebookach, filmach, podcastach, social media). Blogowanie stanowi część strategii content marketingu dostarczając treści które pracują na siebie na wielu kanałach dystrybucji, a jednocześnie jest stosunkowo tanim działaniem w porównaniu do reklam i innych materiałów zwracających uwagę odbiorców.
Internet nasycony jest reklamami i treściami reklamowymi. Każda strona posiada reklamy bo każdy chce sprzedawać, dlatego tak ogromną popularnością cieszą się narzędzia do blokowania reklam. Jeśli więc Twoje reklamy nie są widoczne dla większości odbiorców, a jednocześnie poszukują oni produktów, blog daje szansę dotrzeć do nich za pomocą treści. Użytecznych informacji, które być może pojawią się klientowi jako wynik wyszukiwania Google lub zwyczajnie jako treść udostępniona przez jego znajomego.
W ostatnim czasie analizowałem działanie sklepu internetowego z meblami. Właściciel powiedział jasno – sprzedaż przez internet nie idzie mu. Kiedy pokazałem mu dyskusje z grup Facebook oraz zacząłem wpisywać w Google pytania: jak wybrać kanapę? materac piankowy czy sprężynowy? itp. był zaskoczony gdy po wejściu na stronę z odpowiedzią, docelowo trafiał do sklepu swojej konkurencji. Nie tylko każdy z tych wpisów dawał odpowiedź na ważne pytanie, ale dzięki kilku dodatkowym akapitom, czytelnik otrzymywał najważniejsze informacje o produkcie oraz linki, umożliwiające szybki ich zakup.
Na takie pytania trudno było by Ci odpowiedzieć tworząc wyłącznie unikalne opisy produktów i kategorii, ale własnie od tego jest blog, aby odpowiadać na powtarzające się zapytania. Umiejętne wybranie fraz kluczowych pozwoli Ci zobaczyć efekty swojej pracy już po opublikowaniu kilku wpisów na blogu.