Karczma TVHOW TO and WHY NOT?

#3 Własny sklep internetowy – wybieramy ofertę

Jak już wspominałem, cykl poradników oprę o wybór jednej z trzech usług. Ponieważ oferty 2 z 3 firm dają największe pole do manewrowania w przyszłości, skupimy się więc na usługach Home.pl oraz AZ.pl jako najbardziej rozwoje. Nie oznacza to jednak, że Shoper jest gorszy. Dlatego istotne jest aby zastanowić się na czym zależy nam dziś, co planujemy za miesiąc oraz jakim budżetem dysponujemy, aby pozwolić sobie lub uniknąć zbędnych kosztów.

I chociaż oferty są do siebie bardzo zbliżone, to diabeł tkwi w szczegółach, dlatego wielu użytkownikom polecam właśnie usługę sklepu internetowego od home.pl. Dlaczego? Przeczytaj ostatni wpis dedykowany ofercie sklepu internetowego.

Sprawdź także:

Nie jest żadną tajemnicą, że AZ.pl i Home.pl ma jednego właściciela, a więc AZ.pl należy do grupy Home. Praktycznie możemy tu też spotkać się z większością tych samych usług oferowanych pod różnymi nazwami. Ze względu na pakiet bonusów i dodatków, ceny tych usług mogą się od siebie różnić nieznacznie, ale w skali roku, koszty ich utrzymania są w zasadzie porównywalne. Kluczowe jest jednak to, że oba brandy oferują ten sam poziom zaplecza techniczne, wsparcia, kompleksową pomoc, a w przypadku sklepu, bezpłatne aktualizacje, rozwój produktów, bezpłatne dodatki i ustalone z góry zasady.

Zwróć uwagę, że prezentowane na stronie home.pl i AZ.pl ceny w większości przypadków dotyczą abonamentu na rok czasu. Jest to zgodne z obliczeniami, jakie przedstawiłem Ci w poprzednim wpisie.

Z drugiej strony Shoper.pl oferujący sklep internetowy Shoper, jest także dostawcą całego oprogramowania, które spotkamy u konkurencji, chociaż o czym pisałem już wcześniej, pod pewnymi względami (budowa panelu zarządzania usługą, pakiety dodatków i integracji) ich oferta różni się od tego co oferuje, np. Home.pl.

Home.pl jest z kolei liderem usług w branży IT w Polsce i generalnie marką rozpoznawalną w całej Europie Środkowej. Co także ważne, Home.pl w pełni administruje swoimi usługami, posiada własne contact center, gdzie konsultanci nie są przypadkowymi pracownikami, a specjalistami opiekującymi się usługami. Fajne jest to, że w kontakcie z grupą Home, zawsze kontaktujemy się z pracownikiem tej firmy, a nie jakimś losowym Call Center w Tajwanie. Home także posiada serwery w Polsce i podlega jedynie pod nasze przepisy, co może mieć ogromne znaczenie, np. przy zarządzaniu i przetwarzaniu danymi na serwerach.

SHOPER vs Home/AZ

Shoper: generalną różnicą pomiędzy usługami (dostępnymi pakietami) jest ilość produktów jaką możemy wprowadzić do sklepu. Nie zmienia to jednak faktu, że nawet oferując w pakiecie podstawowym 10 tysięcy produktów (w tym ich wariantów), nie mamy dwustronnej integracji z Allegro, opcji sklepu na Facebooku (nowy trend) czy serwera FTP który umożliwiłby nam uruchomienie kolejnych stron czy zarządzanie dodatkowymi plikami.

Wraz ze zmianą pakietu na wyższy, przybywa nam produktów, zmienia się integracja z Allegro i otrzymujemy dostęp do serwera FTP.

W tym samym czasie podstawowy pakiet home.pl czy AZ.pl już oferuje hosting WWW pod kolejne strony, pocztę, itp. a wraz ze zmianą pakietu na wyższy, wchodzimy w stan nielimitowanej ilości produktów i wariantów, oraz pełny pakiet integracji, darmowy certyfikat SSL, większy pakiet bonusów, itp.

SHOPER ma przewagę w ilości dodatkowych aplikacji, które mogą wspierać prowadzenie sklepu WWW (przeważnie są to aplikacje wspierające integracje, np. z przewoźnikami czy rozbudowania niektórych funkcji sklepu o nowe menu, wyszukiwarkę, okna powiadomień, itp.). Tu jednak Home/AZ nie są gorsze, dlatego, że tylko w tym roku pojawiło się już kilkanaście nowych aplikacji i integracji, a firma zapowiada kolejne na przestrzeni nawet tygodni (klienci home.pl mogą dowiedzieć się więcej o usłudze na www.forum.home.pl).

No dobra, czyli gdzie tak naprawdę jest różnica?

Różnica wynika przede wszystkim z modelu świadczenia usługi oraz usług dodatkowych, jednym zdaniem: SHOPER to platforma sklepu i firma skupia się przede wszystkim na utrzymaniu sklepu. Oferta grupy HOME jest znacznie szersza, a więc poza sklepem internetowym firma od razu zapewnia nam w pełni funkcjonalny serwer pod kolejne strony WWW, pocztę, bazy danych, itp..

Rejestrując kolejne usługi, w ciągu kilku minut możemy uruchomić system płatności online, oprogramowanie antywirusowe, wykupić kreator WWW, uruchomić kolejny sklep, dokupić oprogramowanie Office. Możemy rozwijać się na każdym szczeblu. W końcu Home to lider usług IT, ale także Twój partner w biznesie.

Ważne są także wspominane wielokrotnie pakiety bonusów. Wyobraź sobie, że startując ze sklepem internetowym, na starcie dostajesz środki na kampanię reklamową w Google, środki na promocję w porównywarce cenowej, bezpłatny certyfikat SSL, bezpłatny dostęp do bazy zdjęć, środki do prowadzenia kampanii reklamowej via mail, wynegocjowaną ofertę na przesyłki kurierskie, płatności oraz przygotowanie indywidualnego szablonu graficznego.

W home.pl wartość tych pakietów wynosi prawie 4000 zł, co oznacza 4000 zł mniej na samym starcie na to, co prawdopodobnie (w większości) musiałbyś zainwestować w rozpoczęcie działalności.

Idąc tym tropem, proponuję Ci, abyśmy kontynuowali naukę w oparciu o ofertę grupy Home, a dokładnie home.pl. Dlaczego? Dlatego, że nie zapłacisz więcej za prowadzenie i utrzymanie sklepu, a jeśli zostaniesz ze mną na dłużej, to pokażę Ci jak wykorzystać inne usługi, do wsparcia Twojego biznesu w sieci.

Dodatkową korzyścią są:

  • bezpłatna pomoc techniczna 24h/7 w tym pomoc specjalistów w godzinach od 8 do 20,
  • bezpłatne wsparcie dla produktu sklepu począwszy od obsługi, konfigurację, modyfikacje wyglądu,
  • dostęp do forum dyskusyjnego www.forum.home.pl (ponad 1600 unikalnych wątków dot. modyfikacji sklepu) i tu także wsparcie specjalistów od produktu sklepu,
  • najświeższe informacje o zmianach w firmie, w internecie, w branży i w obsłudze sklepów na www.blog.home.pl
  • bezpłatną i bardzo rozbudowaną dokumentację techniczną www.pomoc.home.pl, która sukcesywnie rozszerzana jest także o filmy video

Jak więc sami widzicie, cena produktu przekłada się znacząco na to co otrzymujemy w zamian, a to oznacza ogromne oszczędności przy obsłudze sklepu. Pozostaje nam tylko rozpocząć sprzedaż!

Przypominam Ci, że ten wpis  (oraz cała seria) nie jest sponsorowany, a zawarte w nim informacje oparte są na moim prywatnym doświadczeniu. Możesz nie zgadzać się z moim zdaniem i opinią i zachęcam Cię do dzielenia się własnymi spostrzeżeniami lub propozycją innych rozwiązań. Proszę jednak, abyś uszanował moją pracę i nie komentował jej, jeśli zwyczajnie nie jesteś zainteresowany takim tutorialem. 

Related posts:

#1 Własny sklep internetowy - wprowadzenie
#2 Własny sklep internetowy - bardzo tani i bardzo drogi

Tags: , , , ,