Czy nadal warto założyć BLOGA w 2020 roku?
Każdy moment na założenie bloga jest dobry, ale im dłużej będziesz z tym zwlekał, tym więcej pracy będziesz musiał w to włożyć (moim zdaniem). Zacznijmy od podstawowej informacji: z roku na rok (nawet obserwując ostatnie 6 lat) przybywa stron WWW typu blogi, każdego roku rośnie liczba publikacji oraz komentarzy. Ale każdy rok przynosi też pewne zmiany w Internecie. Dotyczą one nowych kanałów dystrybucji treści, nowych grup odbiorców, nowych trendów i dużych starań aby wybić się ponad konkurencję. Wydawać by się mogło, że jesteś na przegranej pozycji – niekonieczne, dlatego, że wraz z nowymi blogami, pojawiają się nowy czytelnicy. Chociaż pojawiają się nowe kanały dystrybucji treści, nadal istnieje ogromny potencjał w tym co już istnieje i istniało.
Content, content, treść…
Przykładem jest np. Facebook, który małymi krokami traci zainteresowanie. Ale przykładowo nie ubywa grup tematycznych, do których nadal możesz dołączyć lub utworzyć je samemu aby dzielić się swoimi publikacjami. YouTube jest nasycony świetnymi kanałami, wypełnionymi świetnym contentem (treścią) ale nie oznacza to, że nadal nie możesz się tutaj pojawić i pokazać to samo… po swojemu. A najlepiej pokazać coś unikalnego.
Mój blog nie jest idealny, wiele rzeczy mógłbym w nim poprawić lub zrobić lepiej. Przede wszystkim zachować systematyczność i pilnować tematyki publikacji aby wzmacniać słowa kluczowe a nie rozpoczynać coraz to nowsze wątki. Mimo to mam wielu czytelników, także powracających. Liczę, że Ty także tu wrócisz po więcej informacji.
Czy warto założyć bloga w 2020 roku? Oczywiście. Jeśli tylko chcesz go mieć, powinieneś założyć go już teraz – technicznie zajmie Ci to 10 minut. Później zostanie wybranie szablonu graficznego i opublikowanie pierwszego postu. I tak przez kolejne miesiące, jeden, może dwa, trzy posty w tygodniu i gwarantuję Ci, że za kilka tygodni będziesz w pierwszej 10 Google. Nie od razu na najbardziej pożądane frazy ale z pewnością statystyki odwiedzin nie będą wskazywały 0. Potem jest już tylko ciężej, bo im więcej wiesz, tym więcej pragniesz.
Prowadzenie bloga nigdy nie było tak wymagające
Prowadzenie bloga to strata czasu, ogromna, trzeba naprawdę stworzyć wiele dobrych tekstów aby pod koniec miesiąca cieszyć się ze statystyk. A potem jest kolejny miesiąc. Google lubi zmiany i aktualizacje, a to oznacza, że prowadzenie bloga nie ma końca.
Blog to nie jest tylko dziennik opowiadający o Twojej podróży na koniec świata. Dziś blog to witryna WWW dostarczająca coraz to nowszych i aktualnych treści. Blog może przyjąć postać newsroomu opowiadającego o nowościach, trendach, wydarzeniach, a może też zwyczajnie dostarczać rozwiązań, poradników. Chociaż te na swój sposób też mają ograniczoną ważność, bo wszystko się zmienia. Nawet jeśli kolejny poradnik do tego samego zagadnienia wydasz po kilku latach. Po co Ci o tym napisałem? Dlatego że nie ubywa blogów ale wbrew pozorom nie wszyscy prowadzą dziś prywatne blogi. Blogi stały się potężnym narzędziem w rękach firm, które używają tej formy komunikacji, aby generować content. Realizować założenia content marketingu czyli marketingu treści. Content który buduje zaufanie, rozwiązuje problemy, stwarza potrzeby i sprzedaje produkty, jest także treścią, która silnie pracuje na Twoją pozycję w sieci.
Z każdą kolejną publikacją o Android TV, moja strona wznosi się coraz wyżej na wiele słów kluczowych z tym zagadnieniem związanych. Lepsza pozycja wzmaga ruch, a ten przekłada się na większe zainteresowanie pozostałymi treściami. Zastanawiasz się jakie treści chcę przekazać swoim czytelnikom? Ja też. Tak działa blog i taką przybrał formę – ciągłej publikacji i aktualizacji, która nie ma końca, ale odpowiada realnym potrzebom Google oraz potrzebom moim czy firmy (gdybym prowadził bloga firmowego).
Treść. To słowo klucz, które także odpowiada na pytanie: po co ludzie publikują tyle rzeczy w sieci. Czy naprawdę aż tak pragną dzielić się wiedzą z innymi? Na pewno, zwłaszcza, że każda kolejna publikacja przynosi im ruch. Ruch użytkowników poszukujących i poznających treść. To oni napędzają machinę kolejnych publikacji, a Google widząc to, wyznacza nowe trendy: kto robi to lepiej, szybciej i rzetelniej ten zasługuje na wyższe pozycje. W efekcie… zakładamy blogi, publikujemy tweety, wrzucamy nowe filmy z contentem na YouTube. Dostarczamy miliony publikacji dziennie, niezliczone ilości wiedzy i informacji, której przyszłe pokolenia nie będą w stanie nigdy ogarnąć i uporządkować.
Dlaczego jeszcze nie założyłeś bloga?
Czy warto założyć bloga? Dlaczego jeszcze nie założyłeś bloga? Im dłużej zwlekasz z decyzją, tym czeka Cię więcej pracy. W każdej godzinie ktoś zakłada bloga i rozpoczyna publikację. Ktoś realizuje sen o sławie i pieniądzach w Internecie, a ktoś inny właśnie pozycjonuje swoją firmę. Blogi stały się mocnym narzędziem do zdobywania zainteresowania, a dalej do sprzedawania: produktów, usług, treści lub budowania zaufania. Blog to dziś potężna strona www. Pisać możesz o wszystkim, ale ważne abyś był wiarygodny, konsekwentny i wyznaczał sobie cele tych publikacji. To prosta recepta która zapewni Ci sukces, sprawi dużo satysfakcji i przyniesie mierzalne wyniki i efekty.
Blogowanie to nie tylko wrzucenie kilku informacji do sieci. Blogowanie to strategia opierająca się na optymalizacji treści pod wyszukiwarki, skupieniu się na strategicznych tematach i słowach oraz śledzenie konkurencji, aby być coraz wyżej. Nigdy nie pokonasz konkurencji, ale możesz korzystać z ich doświadczenia, aby rozwijać swoje strony. Pamiętaj, że konkurencja robi dokładnie to samo.
Musisz jednak pamiętać, że prowadzenie bloga dziś znacznie różni się od tego jak wyglądało to kilka lat temu. Budowanie zaufania i zainteresowania to nie tylko pozycja w Google ale także obecność w social media – Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, YouTube i wiele wiele innych. Po co to wszystko? Tam są Twoi fani. Czy możesz zrezygnować z tego? Tak. Ale nie chcesz tego robić, dlatego, że oni są właśnie tam.