Co to jest Content Marketing?
Content marketing zwany inaczej marketingiem treści to technika marketingowa opierająca się na mechanizmie tworzenia i rozpowszechniania wartościowych, odpowiednich dla użytkowników i spójnych treści w celu przyciągnięcia i pozyskania z góry określonej grupy odbiorców, a następnie wezwaniu ich do działania – np. sprzedaży.
Wysokiej jakości treść która pracuje dla nas
Dla content marketingu bardzo ważną rolę odgrywają treści, w końcu jest to marketing treści. Nie są one jednak byle jakie, to bardzo wysokiej jakości treści, nie tylko bogate w słowa kluczowe, we frazy kluczowe odpowiadające odpowiednio wysokiej ich popularności, ale przede wszystkim treści, którym użytkownicy są gotowi zaufać. Marketing treści może być wartościowy dla odbiorcy lub nie, to logiczne. Jednak wartościowe treści bronią się same i będą docierały do jak największej liczby odbiorców. To wyróżnia marketing treści od innego rodzaju marketingu internetowego – reklamą lub mechanizmem sprzedaży jest tu treść, która ma ogromną wartość dla użytkownika. Odpowiada jego realnym potrzebom – odpowiada na pytania, rozwiewa wątpliwości, buduje potrzeby, oferuje rozwiązanie.
W odróżnieniu od typowych treści SEO, Content Marketing nie tylko opiera się na pozycjonowaniu samym w sobie ale wspominanym już dostarczaniu wysokiej jakości treści. Content marketing i tworzony wysokiej jakości content rozwiązuje problemy użytkowników, odpowiada na ich pytania, odpowiada na pytania, które dopiero mogą zrodzić się w głowie użytkownika, w końcu dostarcza treści które wzywają do działania – sprzedają.
Treści którym ufamy – marketing treści
Użytkownicy którzy trafiają na wysokiej jakości treści, dają się im ponieść. Treści wzbudzają zaufanie, są dobre, wciągające i wiarygodne. Podnoszą świadomość rozwiązań i edukują konsumentów na temat produktu (fizycznego, wirtualnego lub innych treści, które dla nas są produktem jaki chcemy zaoferować). Content marketing nie opiera się na taktykach sprzedażowych o wysokim ciśnieniu – bierz, kup, teraz, już. Strategia marketingu treści buduje zaufanie w długim cyklu sprzedaży, podczas którego użytkownik znajduje potrzebne mu informacje, poznaje swoje potrzeby, możliwe rozwiązania i w końcu kupuje produkt.
Wiem, że powyższy tekst brzmi jak fragment książki o marketingu, ale content marketing w których właśnie zostałeś wciągnięty to także mój blog. Większość treści jakie dostarczam Ci na mojej stronie WWW to tematy w których obracam się na co dzień. Każdemu z nich poświęciłem wystarczająco dużo czasu, aby uznać je wszystkie jako wartościowe. To one pracują na ruch na mojej stronie WWW, a Ty odnajdujesz tu rozwiązania. Sprzedaję Ci wiedzę.
Content marketing kluczem do rozwoju strony WWW
Content marketing to potężne narzędzie w czasach, w których Internet jest odpowiedzią na większość naszych pytań. Nikt nie chce jednak czytać bezwartościowych treści, które nie wnoszą nic ważnego do naszego życia lub nie potrafią zainteresować czytelnika. Nikt nie chce treści, które nie są wiarygodne. Można zaobserwować nawet poruszenie wśród stałych czytelników portali technologicznych, gdzie zwyczajnie materiały sponsorowane – niewiarygodne lub dostarczające zbyt ogólnych informacji, nie cieszą się taką popularnością jak wysokiej jakości autorskie teksty mówiące o tym, o czym użytkownicy chcą naprawdę przeczytać.
Jeśli prowadzisz stronę prywatną czy tym bardziej firmową, powinieneś zainteresować się marketingiem treści. Pomoże Ci w tym, np. uruchomienie firmowego bloga, na którym nie tylko wejdziesz w interakcję z użytkownikami odpowiadając na popularne pytanie, ale zaczniesz dostarczać wysokiej jakości treści tworzących nowe pytania, odpowiadających na nowe potrzeby, w końcu pracujące na Twoją pozycję w sieci Internet.