Śledzenie przesyłek kurierskich – Gdzie moja paczka?

Informatyzacja, nowe technologie, nowe firmy kurierskie na rynku równa się postęp. A jak postęp to i nowe narzędzia dla klientów, którzy mogą, m.in. otwierać paczkomaty zdalnie, monitorować tj. śledzić przesyłki kurierskie czy w dowolnej chwili zmienić czas i miejsce dostawy. To także nowe oferty dla konsumentów jak wygodne zwroty za 0 zł z odbiorem od klienta.
Jeśli trafiłeś na ten artykuł z pewnością szukasz sposobu jak śledzić paczkę, jak śledzić przesyłkę, jak skontaktować się z kurierem. Dowiedz się teraz, gdzie znajduje się Twoja paczka i jaki jest status dostawy.
Aby sprawdzić status kuriera , po prostu wpisz swój numer referencyjny i dowiedz się, gdzie dotarła Twoja paczka. Dzięki monitoringowi śledzenie przesyłek kurierskich staje się tak proste, jak to tylko możliwe.
Jeśli posiadasz numer przesyłki, możesz śledzić ją na stronie przewoźnika:
- Pocztex
- FedEx
- TNT Express
- GEIS
- DB Schenker
- Raben
- Śledzenie przesyłki DHL
- Śledzenie przesyłki DPD
- Śledzenie przesyłki UPS
- Śledzenie przesyłki GLS
- Śledzenie przesyłki GEIS
- Śledzenie paczki w RUCHu
- Śledzenie przesyłki INPOST
- Śledzenie przesyłki POCZTA POLSKA
Chociaż wiele firm kurierskich oferuje dostawę na określoną godzinę (zawężenie czasu dostawy) mało który sklep oferuje taką opcję wyboru przy składaniu zamówienia. Inaczej jest gdy samemu chcesz nadać przesyłkę i możesz dopasować jej szczegóły pod siebie.
- Jak skontaktować się z firmą kurierską i kurierem?
Gdy zamawiasz dziś jakiś produkt online lub samemu zamawiasz transport i dostawę, od razu takie zlecenie otrzymuje swój unikalny numer w systemie przewoźnika. Od chwili jego wygenerowania, np. zarejestrowania etykiety online, możesz kontrolować status dostaw przesyłki.
Śledzenie przesyłek kurierskich online
Jednak ten stan rzeczy nie ma wpływu na to w jaki sposób możesz monitorować status dostawy, a więc dowiedzieć się gdzie w chwili obecnej znajduje się Twoja przesyłka. Wprawdzie żaden przewoźnik nie dostarcza informacji na żywo, tj. z dokładną lokalizacją GPS przesyłki gdzie ona się znajduj / gdzie aktualnie przebywa kurier, ale możesz w łatwy sposób sprawdzić czy Twoja paczka:
- została nadana,
- została odebrana przez kuriera,
- czy dotarła do magazynu docelowego,
- czy została już przekazana kurierowi do doręczenie,
- oraz czy paczka nie została przypadkiem już doręczona lub awizowana.
W przypadku większości przewoźników, aktualny status dostawy jest dodatkowo przesyłany w wiadomości e-mail, SMS lub możesz monitorować go w aplikacji mobilnej. Przykładem jest Allegro, które umożliwia śledzenie przesyłki bezpośrednio w swojej Aplikacji, a kolejnym InPost oferujący dostęp do statusu przesyłki w aplikacji, tej samej w której możesz zdalnie otwierać paczkomaty.
Jak mogę śledzić moją paczkę bez numeru śledzenia?
Numer śledzenia jest bardzo ważny, ponieważ paczki nie można śledzić na podstawie nazwiska, adresu ani numeru telefonu odbiorcy. Wyjątek stanowią jednak aplikacje, np. Paczkomaty, które identyfikują przesyłki po numerze telefonu, do którego są one przepisane.
Jeśli jednak nie posiadasz, zgubiłeś numer śledzenia przesyłki zalecamy:
- Poproś nadawcę przesyłki o ponowne podanie numeru śledzenia
- Wróć do punktu z którego wysłałeś przedmiot, i poproś o duplikat paragonu
- Skontaktuj się z przewoźnikiem Jak skontaktować się z firmą kurierską i kurierem?
Nie otrzymałem paczki, ale status wskazuje że została odebrana
Zdarzyć się może, że podczas sprawdzania statusu dostawy czyli śledzenia paczki, otrzymasz informację, że przesyłka została już przez Ciebie odebrana. Nie musi to oznaczać nic niepokojącego.
Przede wszystkim pamiętaj, że paczka dostarczana jest do wskazanej osoby pod wskazany adres, a więc każde odstępstwo od tej zasady to problem firmy kurierskiej a nie Twój. Nawet jeśli ktoś odbierze przesyłkę za Ciebie, to także podlega pod wykroczenie, np. fałszowanie podpisu lub tożsamości.
Status dostarczona, podczas gdy nie posiadasz przesyłki może zwykle oznaczać, że:
- wystąpił błąd systemu lub kurier błędnie oznaczył status przesyłki,
- paczka została doręczona i odebrał ją inny domownik,
- paczka została dostarczona, np. sąsiadowi,
- kurier zmienił status celowo, np. po wcześniejszym kontakcie i ustaleniach z odbiorcą.
W teorii żadna z w/w sytuacji nie powinna mieć miejsca, ale w praktyce zdarzają się i można uznać je za niepisane działania, które podejmują zarówno klienci jak i przewoźnicy. Dlatego ważne jest aby w czasie wprowadzania zmian, kontaktować się z kurierem, a najlepiej potwierdzić je drogą SMS.
- Skontaktuj się z przewoźnikiem Jak skontaktować się z firmą kurierską i kurierem? Nie czekaj, jeśli masz pytania skontaktuj się z kurierem.