Microsoft Word – Jak zapisać jedną stronę do pliku?
Jeśli korzystasz z edytora tekstu Microsoft Word możesz zapisać pojedyncze strony dokumentu jako osobne pliki na dysku komputera. Każdą ze stron dokumentu Word możesz zachować jako pojedynczy fragment zapisany w pliku PDF.
Zapisywanie pojedynczych stron / zapisywanie jednej strony dokumentu jako jeden plik ma swoje ograniczenia:
- funkcja ta działa wyłącznie podczas zapisywania treści Word do pliku .PDF,
- zapisywanie pojedynczej strony nie działa gdy korzystasz z Word Online np. w ramach darmowego konta Microsoft.
Jeśli otworzyłeś dokument Word w aplikacji Microsoft Word i chciałbyś zapisać jedną stronę tego dokumentu, skorzystaj z opcji Zapisz jako, a następnie po zmianie formatu pliku na PDF wybierz w ustawieniach zapis bieżącej strony.
Ten mechanizm działa także, gdy edytujesz dokument PDF i chcesz wyodrębnić z niego pojedynczą stronę dokumentu a następnie zapisać ją jako osobny dokument PDF. Jedna strona w jednym pliku.
Microsoft Word – Jak zapisać jedną stronę do pliku?
Z poniższej instrukcji dowiesz się jak zapisać jedną stronę do pliku korzystając z programu Microsoft Word.
- Otwórz dokument Word i przejdź do jego edycji, zatrzymaj kursor na stronie dokumentu, na której chcesz wykonać czynność zapisu,
- Przejdź do opcji Plik > Zapisz jako
- Nadaj dokumentowi nazwę oraz zmień format zapisu do pliku .PDF
- Wskaż lokalizację zapisywanego pliku.
- Kliknij Więcej opcji.
- Wybierz Opcje.
- Zaznacz Bieżąca strona.
- Zapisz ustawienia klikając OK.
- Zapisz plik.
Dokument został utworzony. Przejdź do wybranej lokalizacji aby sprawdzić zapisaną pojedynczą stronę z całego dokumentu.
Zwróć uwagę, że w tym samym oknie edycji ustawień dokumentu, poza opcją Bieżąca strona możesz też wybrać Szyfruj dokument przy użyciu hasła. Pozwoli Ci to nadać dokumentowi PDF hasło dostępu, które zabezpieczy plik z zapisaną jedną wyodrębnioną stroną całego dokumentu.
- Dowiedz się więcej o szyfrowaniu plików PDF w Microsoft Word
Zapisz stronę dokumentu Word do pliku .docx
Z informacji znalezionych w sieci Internet wynika, że w sytuacji w której chciałbyś zapisywać pojedyncze strony dokumentu Word do pliku Word, tj. docx a nie .PDF konieczne jest kopiowanie treści i wklejanie je w nowe dokumenty lub skorzystanie z gotowego makra, umożliwiającego taki eksport.