Karczma TVDowiedz się więcej o telewizorach Android TV, cenach i obsłudze VOD i najlepszych grach na konsole.

5 popularnych narzędzi do przechowywania plików w chmurze



Możesz przesyłać pliki jako załączniki do wiadomości e-mail lub za pomocą popularnych komunikatorów. Jednak możliwości obu narzędzi są ograniczone i zwykle sprowadzają się do opcji przesyłania małych plików, a zarządzanie nimi wcale nie jest takie wygodne jak byś tego oczekiwał lub jak mógłbyś to zrobić lepiej.

Bezpłatny dysk w chmurze:

W poniższym artykule znajdziesz zestawienie najpopularniejszych darmowych rozwiązań w chmurze czyli dysków w chmurze. Pozwolą Ci one bezpiecznie przechowywać pliki, udostępniać je innym użytkownikom, a także tworzyć kopie zapasowe, np. danych z telefonu lub dysku komputera.

Rozwiązania dysków w chmurze te są bezpłatne, ale większość dostawców oferuje także ich płatne opcje, np. większą pojemność lub dodatkowe narzędzia. Korzystając z tych usług możesz liczyć m.in. na pojemność na poziomie 2, 5, 10 a nawet 15 GB bez dodatkowych opłat, a także dostęp do plików z dowolnego urządzenia (dedykowane aplikacje i narzędzia online), kopie zapasową plików (automatyczną), szyfrowanie danych i możliwość dzielenia się plikami.

Jaki dysk w chmurze wybrać?

Rozwiązań typu dysk w chmurze, cloud storage, cloud backup i inne jest naprawdę sporo i nawet w pełni płatne, są zwykle warte swojej ceny. Użytkownicy decydujący się na wybór właściwego narzędzia, powinni nie tylko zwrócić uwagę na to jaka jest pojemność konta, ale także jakie są możliwości jej obsługi (np. dedykowane aplikacje na urządzenia Windows, iOS, Android).

Poniżej znajdziesz informacje o usługach świadczonych dla klientów prywatnych, którzy mogą korzystać z pojedynczych usług, także bezpłatnego dysku w chmurze.

Google Drive (Google One)

Google Drive czyli Dysk Google / Google One to w zasadzie jedna z najpopularniejszych opcji, co wynika także z popularności samego konta Gmail i konta Google. Trudno nie znaleźć osoby która nie posiada konta Gmail, a tym samym zyskuje dostęp do narzędzi Google w tym dokumentów, galerii, serwisów jak YouTube oraz Google Drive.

Bezpłatnie otrzymasz dysk w chmurze Google o pojemności 15 GB, a w cenie 9 zł miesięcznie (lub 90 zł za cały rok z góry) pojemność ta zostanie zwiększona do 100 GB, następnie za 14 zł (140 zł rocznie) do 200 GB i za 47 zł miesięcznie (470 zł rocznie) do 2TB.

  • Jak udostępnić folder z dysku Google / Google Drive?

Fajną opcją w przypadku usług Google, czy to YouTube Premium czy Google Drive jest dołączanie rodziny a więc innych użytkowników z którymi współdzielisz przestrzeń. Opcja ta też działa w przypadku np. One Drive w pakiecie Office Family co w zasadzie kosztuje tyle samo.

iCloud

iCloud to usługa sieciowa od Apple, bezpłatnie otrzymasz 5GB miejsca na pliki i foldery.

Ilość miejsca możesz zwiększyć do 50 GB, 200 GB lub 2 TB. Możesz nawet udostępnić pakiety 200 GB i 2 TB rodzinie. Polska (PLN) 50 GB: 3,99 zł 200 GB: 11,99 zł 2 TB: 39,99 zł miesięcznie.

W usłudze iCloud Drive możesz przechować pliki zdanych nie większe niż 50 GB. Limitem jest oczywiście pojemność samego dysku.

One Drive

OneDrive to usługa firmy Microsoft do której otrzymasz dostęp jako użytkownik Office 365 lub bezpłatnego Office Online. W ten sposób nie tylko zyskujesz dysk w chmurze, ale także popularne narzędzia Office jak Word Online, PowerPoint i Excel Online za darmo.

Aby uzyskać dostęp do One Drive za darmo wystarczy założyć konto Microsoft, np. na stronie www.outlook.com.

  • Bezpłatna aplikacja Microsoft Word

W bezpłatnej wersji OneDrive oferuje 5GB przestrzeni i świetnie współpracuje np. z aplikacją Office na urządzenia mobilne, a także z darmowym Office Online.

W obu wariantach OneDrive oferuje aplikacje do synchronizacji danych oraz pozwala na włączenie kopii zapasowej wybranych folderów (automatyczna kopia zapasowa). Pod wieloma względami oferta Microsoft jest naprawdę korzystna gdyż w ramach jednego konta uzyskujemy dostęp do wszystkich bezpłatnych narzędzi Microsoft, Office Online oraz konta Xbox Live.

Sprawdź aktualne ceny Micorosft Office i uzyskaj dostęp do aplikacji Word:

Jeśli dodatkowo zdecydujesz się rozszerzyć pakiet do OneDrive za 8 zł miesięcznie, zyskasz 100G przestrzeni na pliki i foldery. Pakiety mogą się różnic od siebie, gdyż dostępność usługi OneDrive możliwa jest także przy okazji posiadania płatnej usługi Microsoft 365 Personal, Family itp. gdzie zyskasz nawet 6TB przestrzeni w cenie 8Euro miesięcznie.

Box

Box podobnie jak Dropbox to jedne z popularniejszych usług. Dysk w chmurze Box w wersji bezpłatnej oferuje 10 GB przestrzeni i maksymalny rozmiar pliku na poziomie 250 MB.

W cenie 9 Euro zyskasz dostęp do 100 GB przestrzeni oraz 5GB maksymalnego rozmiaru pliku jaki możesz umieścić w chmurze.

Box posiada dedykowane aplikacje, dlatego bez problemu utworzysz foldery synchronizacji, uzyskasz dostęp do magazynowanych plików czy zapiszesz je w chmurze bezpośrednio z dysku/pamięci urządzenia.

Dropbox

W bezpłatnej wersji Basic Dropbox oferuje 2 GB przestrzeni oraz aplikacje dostępu do chmury, dzięki której możesz szybko zarządzać magazynem plików, a także zapisywać pliki z dysku/pamięci bezpośrednio do dysku w chmurze.

Zarówno dla bezpłatnej jak i płatnej wersji dysku w chmurze, rozmiar przesyłanego pliku wynosi maksymalnie 50 GB (2GB dla bezpłatnego dysku Basic 2GB).

Opłacając konto w cenie około 9,99 Euro możesz uzyskać dostęp do 2 TB danych oraz rozszerzonego zestawu narzędzi, np. do autotematycznej kopii zapasowej, menadżera haseł Dropbox Password i folderu Vault zabezpieczonego Pinem.

W cenie około 17 Euro Twoje konto zyska 3TB miejsca oraz dodatkową opcję zabezpieczania hasłami udostępnionych folderów. Oba płatne warianty 2 i 3 TB mają także zniesiony limit ilości podłączonych urządzeń, który to dla wersji Basic (darmowy dysk w chmurze 2GB) wynosi 3 urządzenia (np. komputer, tablet i telefon).

Podsumowanie

Jeśli szukasz darmowego dysku w chmurze, zależy Ci na skonfigurowaniu kilku urządzeń i nie przewidujesz wydawać ekstra kasy, to zdecydowanie Google Drive wydaje się najlepszą opcją wyboru. Zwłaszcza, że wraz z dostępem do Dysku Google otrzymasz dostęp do szeregu narzędzi Google w tym dokumentów i ich edycji, poczty Gmail, itp..

Dla wielu użytkowników wybór Google Drive jest w pewien sposób naturalny, gdyż stanowi on część konta Google czy poczty Gmail, z której i tak korzystamy na co dzień nawet po to aby oglądać YouTube.

Warto w tym całym zestawieniu spojrzeć także na One Drive od Microsoft, w ramach którego i owszem dostaniemy mniej miejsca, ale możemy od razu zyskać dostęp do darmowego Office Online. Szczególnie cieszy fakt, że szukając promocji i okazji na Office 365 Personal czy Family otrzymamy OneDrive w powiększonej pojemności a przy okazji pełny pakiet Office.

Nic także nie stoi na przeszkodzie aby posiadać wiele dysków i skonfigurować je w taki sposób, aby każda usługa odpowiadała naszym potrzebom, np. Google Drive jako nadrzędne konto w systemie Android i synchronizacja zdjęć, a OneDrive czy Box jako dostęp do ważnych dokumentów.

Na szczególną uwagę zasługują także płatne plany subskrypcji dysków w chmurze, które oferują wiele fajnych narzędzi, np. do szyfrowania plików i folderów, zarządzania hasłami, oraz dodatkowej przestrzeni, która w skali roku nie powinna nas kosztować więcej jak 80-100 zł. Chyba, że oczekujemy pojemności na poziomie 1-3 TB. Ale i to nie jest złym pomysłem. Jeśli właśnie planujesz kupić dysk HDD lub SSD do przechowywania zdjęć z wakacji, zastanów się czy rozwiązania w chmurze nie będą lepsze i wygodniejsze.

Related posts:

Tags: box, dropbox, google drive, icloud, one drive

Dodaj komentarz