Karczma TVHOW TO and WHY NOT?

Jak zalogować się do panelu home.pl?



W poprzednim wpisie wrzuciłem informację, że od maja tego roku home.pl oferuje swoim klientom możliwość zarządzania usługami za pomocą nowego panelu administracyjnego. To ważna zmiana dla firmy oraz samych klientów, którzy nie tylko będą mogli robić wszystko szybciej i bardziej intuicyjne. To także możliwość otwarcia się na nowe i rozszerzenie własnego portfolio o kolejne usługi. Usługi i aplikacje.

Wielu z Was zapewne trapi pytanie: nowy panel, stary panel, a jak wygląda proces logowania? 

Nowy panel administracyjny home.pl – Po co komu zmiany?

Dostęp do nowego panelu bazuje na kilku zależnościach:

  • jeśli nie masz usług w home.pl, po pierwszej rejestracji będziesz korzystał z nowego panelu. Od razu.
  • jeśli masz usługi w home.pl, rejestrując nowe, kolejne, otrzymasz dostęp do nowego panelu, a usługi widoczne w starym panelu niebawem zostaną przeniesione do nowego.
  • jeśli nie kupujesz usług, korzystasz z konta zarejestrowanego rok temu, to albo nadal korzystasz ze starego panelu, albo niebawem zostaniesz automatycznie przeniesiony do nowego.

I od tego należy zacząć. Jeśli właśnie zarejestrowałeś usługę pierwszy raz, stałeś się klientem firmy, zauważyłeś na pewno, że w jednym z kroków system prosi o podanie adresu e-mail i hasła. To są od teraz Twoje dane dostępu do panelu (oczywiście hasło nie jest hasłem do konta e-mail).

Jeśli jednak posiadałeś już usługi w home.pl, pamiętasz pewnie, że loginem do panelu była nazwa jednej z posiadanych usług, np. tzw. usługa administracyjna.

Jak zalogować się do panelu home.pl?

  • Jeśli masz nową usługę, rejestrowaną po 27 maja, loginem jest wskazany na etapie rejestracji login tj, adres e-mail, np. [email protected]
  • jeśli rejestrowałeś usługi przed 27 maja, loginem jest nazwa jednej z posiadanych usług, np. serwer12345 lub moja-domena.pl

Jeśli posiadałeś konto sprzed 27 maja i zarejestrowałeś nowe usług, to korzystasz z dwóch loginów, j/w. W ten sposób logujesz się do starego i nowego panelu.

Jak zalogować się do Panelu klienta home.pl?

Pytania i odpowiedzi

Dlaczego ta informacja jest ważna? Dlatego, że do czasu (zwykle kilka godzin, max kilka dni) kiedy usługi nie zostaną przeniesione ze starego do nowego panelu, będziesz miał je rozbite na 2 panele. Stary – wszystko co zarejestrowałeś przed 27 maja i wszystko co nie zostało przeniesione jeszcze. Nowy – wszystko co zarejestrowałeś po 27 i wszystko co zostało już przeniesione.

Kiedy moje usługi zostaną przeniesione do nowego panelu? Jak informuje BOK, zwykle temat załatwiany jest od ręki, maksymalnie do kilku dni.

Czy wszystkie usługi będą przeniesione? W Centrum pomocy home.pl znalazłem artykuł o możliwości szybkiego przejścia do poprzedniej wersji panelu. W praktyce oznacza to, że mogą zdarzyć się usługi, które technicznie nie mogą być przeniesione. Wg. zapewnień BOK są to wyjątkowe sytuacje, np. usługi o indywidualnych parametrach. BOK zapewnia, że w takiej sytuacji poinformuje co i jak wygląd, a także pomoże w obsłudze, jeśli będzie to niejasne.

Czy zawsze będę miał dwa loginy? Jeśli zdarzy się, że przez jakiś czas będziesz korzystał z dwóch loginów, to jest to stan przejściowy. Nowy panel i stare konto wymagają przeniesienia usług, tak aby były widoczne na docelowej platformie. W razie problemów, skorzystaj także z Centrum Pomocy.

Skąd system wie, że mam stare konto podczas rejestracji nowych usług? Na etapie rejestracji nowych usług w home.pl, system poprosi Cię o podanie loginu do konta. Wszystkie usługi rejestrowane są tylko z dostępem do nowego panelu i wg. nowego schematu logowania. Oznacza to, że od razu zostaniesz poproszony o ustalenie NOWEGO LOGINU. Tym samym Twoje stare konto zostanie powiązane z nowym. Teraz pozostaje tylko czekać na migrację usług.

Mam konto, ale nie podam jego loginu? Jeśli zarejestrujesz konto jako zupełnie nowy klient, a więc wybierzesz opcję wskazującą, że nie posiadasz żadnych usług w home.pl, będziesz miał dwa konta. Stare ze starym loginem i nowe z nowym loginem. O ile w wyniku weryfikacji poprawności danych, home.pl samo nie zaproponuje Ci połączenia kont, będziesz mógł to też zlecić samemu. Istnieje jednak szansa, że będzie konieczne wykonanie cesji usługi.

Tags: jak zalogować sie, konto home.pl, , nowy panel home.pl,

Dodaj komentarz