Karczma TVHOW TO and WHY NOT?

Nowy panel administracyjny home.pl – Po co komu zmiany?

Od 27 maja 2018 (wg. komunikatów umieszczonych na stronie www.pomoc.home.pl/komunikaty) użytkownicy usług home.pl mają możliwość korzystania z nowej odsłony panelu klienta.

Jak zainstalować WordPress na hostingu w home.pl?

Nowy panel, nowe możliwości

Nowy silnik panelu (widoczne logo Odin) to nieograniczone możliwości jego rozbudowy i zarządzania kolejnymi usługami, kontami, licencjami. Generalnie nowy panel wprowadza zarządzanie usługami na wyższy poziom. Znacznie ułatwi także kontrolę nad sprzedażą usług portfolio firmy, która do tego czasu była rozbita jak pamiętam między 2 lub 3 systemy rejestracji i zarządzania.

W jakim kierunku panel będzie się rozwijał, to trudno określić. Co jakiś czas widać jednak nowe przyciski, zmiany i usługi. Usługi pojawiające się w tzw. marketplace. To nowość w home.pl, która niespecjalnie mnie dziwi. Dziś bycie w sieci, to nie tylko posiadanie strony WWW ale często i przeniesienie do niej całego mechanizmu zarządzania Twoją firmą (księgowości, reklamy, kopii zapasowej, sprzedaży, itp.).

Zobaczcie sami co jeszcze poza stronami WWW, pocztą i sklepem oferuje dziś firma home.pl – https://home.pl/marketplace/

Nowy panel dla nowych klientów

Z tego co zdążyłem zaobserwować, co także widać na www.forum.home.pl, nowy panel dedykowany jest przede wszystkim klientom, którzy aktualnie rejestrują nowe usługi. I to odbywa się w 2 wariantach:

  • jeśli nie masz usług w home.pl, po rejestracji będziesz korzystał z nowego panelu od razu,
  • jeśli masz usługi w home.pl, rejestrując nowe otrzymasz dostęp do nowego panelu, a usługi widoczne w starym panelu niebawem zostaną przeniesione do nowego.

Czemu tak? Przez forum jak i pomoc przewijają się różne określenia paneli, które jasno wskazują, że oba systemy, chociaż powiązane z tą samą bazą klientów, działają na dwóch różnych silnikach. W praktyce nadal jesteśmy klientami tej samej firmy, ale musimy zostać przeniesieni między… (i tu aby było prościej napiszę tylko…) panelami dostępu.

I to jest ok. Zwłaszcza, że wszystko odbywa się bez naszej ingerencji i chociaż nie od razu, to nie zaobserwowałem żadnych problemów.

Mam konto w home.pl, ale nie wiem czy chcę się przenosić

Jeśli macie już usługi w home.pl i nie planujecie rejestrować nic nowego, także możecie zgłosić się do BOK (home.pl/kontakt) i zwyczajnie poprosić o migrację konta do nowego panelu.

Jak sprawdzić nowy panel? Najprościej zarejestrować sobie już dziś jakieś usługi na stronie www.home.pl i przetestować je.

Powyższe dotyczy zarówno tych którzy nie chcą lub boją się zmienić panel.

Co to jest hosting internetowy i do czego jest mi potrzebny?

Czy nowy panel home.pl ma te same funkcje co poprzedni?

W codziennym użytkowaniu nie zaobserwowałem żadnych braków. Wręcz przeciwnie. Na ten moment panel już oferuje wiele ciekawych funkcji, np. przekazanie zarządzania domeną. Umożliwia ono przekazanie innemu użytkownikowi kontroli nad domeną, bez konieczności zmiany abonenta.

Dużo łatwiej jest także zarządzać kontami e-mail, które teraz są dostępne w jednym miejscu. Zresztą zobaczcie to sami!

Nie ukrywam, moje zarządzanie kontem opiera się na prostym schemacie:

  • dodawanie, zarządzanie i zmiana ustawień kont e-mail,
  • instalacja kolejnych systemów CMS i zarządzanie domenami i subdomenami,
  • kontrola działania stron WWW, ich edycja, a więc dostęp FTP i stabilna praca.

Ciekawą nowością jest także możliwość ustawienia automatycznego odnawiania usług. Koniec z przegapionymi Pro Formami w home.pl.

Bardzo fajną rzeczą, na którą zwróciłem uwagę nieco później jest także możliwość korzystania z forum dyskusyjnego. Chociaż to nie jest to samo co grupa na FB, ale na forum można trafić od groma przydatnych rzeczy – zwłaszcza jeśli masz sklep. To ten temat eSklepu dominuje na forum i nie ukrywam, że są tu bardzo szczegółowe pytania i równie pomocne odpowiedzi – www.forum.home.pl

Obiektywnie – jest źle czy dobrze?

Jestem z home.pl od dobrych 6-7 lat i pamiętam zarówno poprzednią jak i jeszcze starszą wersję panelu. Każda z nich miała swoje gorsze momenty, a gdy zbliżał się jej koniec, okazywała się najlepszym rozwiązaniem. Dziś przyszedł czas na nowy panel i na pewno będzie przez jakiś czas borykał się z pewnymi brakami. Ale trzeba pamiętać o kilku kwestiach. To jest panel zarządzania usługami, dostępnymi dla wszystkich. W tym m.in. hostingiem współdzielonym a nie serwerami dedykowanymi. Ma być prosty, oferować przydatne funkcje i nie wprowadzać zamieszania.

A to zdarzało się w poprzedniej wersji panelu, zwłaszcza gdy trzeba było szybko odszukać konto e-mail i edytować. Teraz wszystko jest pod ręką.

Nowy panel to nowa pomoc, dokumentacja www.pomoc.home.pl, nowe zespoły wsparcia w BOK (zobaczcie na listę wyboru tematów na www.home.pl/kontakt). Nie wiem ile zespołów tu pracuje. Wiem, że dzwoniąc na sklep internetowy (przykładowo) rozmawiałem tylko z ludźmi od sklepu i jego wsparcia. To jest fajne!

Nowy panel klienta home.pl jest RWD! Tak. To jest też fajne. Fajne jest swobodne zarządzanie usługami przez telefon.

Jestem na tak, czekam na rundę drugą w Rio De Janeiro! Jadę z Wami!

Related posts:

Prawo do zwrotu produktu zakupionego przez internet
Jak wyczyścić pamięć cache i historię przeglądarki Google Chrome?
Jak zalogować się do Panelu home.pl?

Tags: , , ,