Co zrobić gdy w zestawie Lego brakuje klocków?

Kupiliście nowy zestaw LEGO i okazało się, że w zestawie brakuje jednego lub kilku klocków? A może coś nie działa jak trzeba? Już chcecie wsiadać w auto i gonić do sklepu z reklamacją? Poczekajcie!
Taka sytuacja może zdarzyć się każdemu i nie zaskoczę Was, że dotyczy to każdej branży. Ale nie będziemy teraz wymyślać historii na siłę. Lego przewidziało taką sytuację i dlatego do Waszej dyspozycji oddany został serwis: https://www.lego.com/pl-pl/service
Oczywiście pamiętajcie, że niezależnie od wszystkiego, poza gwarancją na zakupiony produkt, macie także prawo skorzystać z rękojmi, która daje Wam ZAWSZE 2 lata na to aby zgłosić niezgodność towaru z opisem: braki, uszkodzenia, złe działanie. Rękojmia może jednak trwać, a nawet skończyć się po prostu zwrotem kasy.
Warto więc skorzystać z pomocy LEGO. W/w serwis to nic innego jak Biuro Obsługi Klienta Lego. Już na stronie głównej znajdziecie wszystkie niezbędne informacje, dot. możliwości kontaktu z LEGO, a także najczęściej zadawane pytania.
JAK DOSTAĆ BRAKUJĄCE lub WYMIENIĆ USZKODZONE KLOCKI:
- w tym celu przechodzicie do sekcji BRICKS & PIECES,
- następnie wybieracie jedną z opcji: brakujące klocki, uszkodzone klocki i kup klocki,
- w kolejnym kroku wskazujecie numer zestawu z którego klocek pochodzi,
- wybieracie klocek,
- potwierdzacie zamówienie,
- ostatnie kroki to już tylko potwierdzenie adresu, zamówienia i w końcu samo zamówienie.
Niezależnie od tego który wariant wybierzecie, czy brakujący czy uszkodzony klocek, procedura wygląda tak samo. Jeśli nie wiecie skąd pochodzi dany klocek, z którego zestawu, możecie wybrać opcję Nie znam numeru zestawu i spróbować go opisać. W odpowiedzi otrzymacie od Biura Obsługi Klienta propozycję wyboru danego klocka, po czym sfinalizujecie zamówienie.
- Czy klocki uzupełniające są darmowe? Tak. Klocki zamówione w ten sposób (poza sekcją Kup klocki) są bezpłatne. Stanowią one uzupełnienie kompletności zestawu. Także wysyła jest darmowa, chociaż trzeba pamiętać, że leci do nas z Danii.
- Czy można zamawiać klocki dla zestawów używanych? Generalnie uczciwość mówi że to nie jest problem producenta, ale praktyka pokazuje, że jest to możliwe. Realizacja zamówienia może być jednak ograniczona ilością zamawianych klocków dla jednego zestawu (Lego nie wie i nie weryfikuje czy zestaw jest nowy czy nie i kiedy był kupiony), tym czy zestaw jest w sprzedaży czy już jest unikatem oraz czy wybrane elementy są w ogóle dostępne, np. zielonych koszy na śmieci nie ma już.
- Nie działa Power Functions – co robić? Jeśli kupiłeś jakiś zestaw, który zawiera w sobie elementy power functions i przed złożeniem zestawu, chciałeś sprawdzić działanie silniczków, pilotów, odbiorników IR i okazało się, że coś nie działa, możesz zacząć od zgłoszenia tego sprzedawcy. Nie powinno być problemu skorzystać z przysługującej Ci rękojmi (2 lata), podczas której sprzedawca zobowiązany jest naprawić, wymienić lub oddać kasę za produkt. Nie ukrywajmy, że może to potrwać, a jeśli okaże się że sprzedawca ma małe pojęcie o LEGO, to że zrobi się z tego problem.
- Możesz też skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta i po prostu zgłosić im fakt, że zakupiłeś produkt, który nie działa (ja kupiłem 60052 z uszkodzonym odbiornikiem IR). Konsultant poprosi Cię o wykonanie kilku testów, a na podstawie ich wyniku, uzna lub odrzuci reklamację. Efektem jej uznania będzie przesłanie do Ciebie nowej części wraz z prośbą o odesłanie starej. Ważne! koszty wysyłki i odbioru produktu pokrywa LEGO i analogicznie nie ma żadnych opłat za wymianę urządzenia.