Karczma TVHOW TO and WHY NOT?

Jak zalogować się do Panelu home.pl?

Logowanie do panelu administracyjnego home.pl od maja 2018 przebiega w zmienionej formie, niż starsi klienci firmy mogą to pamiętać. Tak samo jak do tej pory, podczas logowania do panelu administracyjnego pod adresem www.panel.home.pl, należy podać login i hasło do panelu.

  • serwer123456, marian.nowak@data.pl, moja-domena-sklepu.pl, 146432.ssl i inne nazwy usług oraz przypisane im hasła. To login do poprzedniej wersji panelu administracyjnego, dla usług rejestrowanych przed majem 2018 roku
  • marian.nowak@data.pl, dowolny.adres@gmail.com czyli adres e-mail wskazany w procesie rejestracji konta (pierwszej usługi). To login do panelu administracyjnego, nowej wersji, dla usług rejestrowanych pod koniec maja 2018 roku do teraz

Stary panel

Jeśli rejestrowałeś usługi przed majem 2018 roku zapewne pamiętasz, że logując się, podawałeś nazwę jednej z posiadanych usług, np. nazwę domeny i serwera oraz ustalone dla nich hasło.

Po zalogowaniu miałeś dostęp do wszystkich posiadanych w ramach konta usług. Ten system logowania dodatkowo umożliwiał przypisane osobnych haseł do poszczególnych usług i tu pojawiało się pojęcie usługi administracyjnej. Wrócę do tego w dalszej części wpisu.

Nowy panel

Zarejestrowałeś usługi pod koniec maja 2018 do teraz? Automatycznie w procesie rejestrowania usług, system poprosił Cię o podanie adresy e-mail i hasła. Od tej pory loginem do panelu administracyjnego home.pl jest adres e-mail i przypisane do konta hasło.

Analogicznie jak wcześniej, logowanie umożliwia dostęp do wszystkich usług posiadanych w ramach jednego konta. Rozwiązanie to jest o tyle wygodne, że jeden login służy nam do zarządzania całym kontem. Także gdy jakieś usługi zostaną usunięte, nieopłacone, przekazane w drodze cesji, itp..

Mam usługi w starym panelu, kiedy będę miał nowy panel?

Jeśli posiadałeś usługi ze starym panelem, możesz je przenieść do nowego panelu i zmienić także login. Możesz to zrobić na dwa sposoby: zgłosić to do BOK home.pl i poprosić o przeniesienie usług. Możesz też po prostu zarejestrować sobie w nowym home.pl nową usługę.

Podczas rejestracji system poprosi o login i hasło. Jeśli wskażesz dane starego typu logowania (nazwa usługi i hasło) to system zaproponuje Ci nadanie nowego loginu oraz zainicjuje proces przenoszenia usług.

Przenoszenie usług, migracja, czyli co?

Stary i nowy panel działają na dwóch niezależnych mechanizmach. Oba mają dostęp do tej samej bazy usług i kont klientów. Jednak z uzyskanych na forum.home.pl informacji, usługi mogą być widoczne tylko w jednym z paneli. Zapewne aby nie robić bałaganu. Aby mieć pewność że wszystko działa, home.pl nie włączyło wszystkim na raz nowego panelu, a stopniowo migruje usługi oraz wymusza wskazanie nowego loginu. To jest w porządku.

Jeśli zostałeś już przeniesiony na nowy panel, może okazać się, że jakaś wyjątkowa usługa nie może być przeniesiona (np. masz hosting z indywidualną konfiguracją). Wtedy dostaniesz dostęp do poprzedniej wersji panelu bezpośrednio z nowej wersji. Tak aby nadal wszystko było łatwe do ogarnięcia.

Jeśli macie pytania lub wątpliwości to polecam też będąc klientem home.pl zarejestrować się na www.forum.home.pl – forum dyskusyjne dla klientów firmy.

Tags: , ,