Karczma TVDowiedz się więcej o telewizorach Android TV, cenach i obsłudze VOD i najlepszych grach na konsole.

Co musisz wiedzieć o polu UDW wiadomości e-mail



UDW to z angielskiego BCC oznacza „Blind Carbon Copy”, skąd ta nazwa? Pamiętacie kalkę? Kopię dokumentu? Tak tworzyło się kopię dokumentów, którą każda z zainteresowanych stron otrzymywała. Ale co robiło się aby uniknąć ujawnienia pewnych informacji przed innymi? Wyciągało kalkę w odpowiednim momencie uzupełniania dokumentu. UDW  to właśnie tzw. ślepa kopia wiadomości e-mail, czyli wiadomość w której odbiorca nie widzi pozostałych odbiorców tej samej wiadomości. Ludzie używają UDW do wysyłania kopii wiadomości do ukrytych adresatów w tajny sposób.

Po wybraniu kontaktów, które wysyłasz pocztą e-mail, możesz umieścić je w jednym z trzech pól:

  • Do: – Wpisz tutaj adres e-mail, jeśli ma to na celu ich uwagę i działanie
  • DW: (Carbon Copy) – Wpisz adresy e-mail tutaj, jeśli wysyłasz kopię ich informacji (i chcesz, aby wszyscy wyraźnie to zobaczyli)
  • UDW: (Blind Carbon Copy) – Wpisz tutaj adres e-mail, jeśli wysyłasz im kopię i nie chcesz, aby inni odbiorcy widzieli, że wysłałeś ją do tego kontaktu

Wskazówka: jeśli wysyłasz wiadomość e-mail do wielu osób, skorzystaj z pola UDW (aby nie udostępniać adresu e-mail wszystkich osobom). Jeśli prowadzić otwartą korespondencję z wieloma osobami, użyj pola DO. Jeśli wysyłasz wiadomość, na którą odpowiedzieć mają określone osoby a inne mają tylko wiedzieć o tym że nastąpiła wysyła, odbiorców do odpowiedzi umieść w polu DO, a obserwatorów w polu DW.

W jezyku polskim UDW określa Ukryte Do Wiadomości. Analogicznie skrót DW oznacza Do Wiadomości, a pole DO po prostu oznacza odbiorcę czyli DO kogo wysyłasz wiadomość e-mail. Mechanizm poczty pozwala na dowolne korzystanie z każdego z tych pól. Możemy więc wysłać wiadomość DO Anny, Do Wiadomości Wojtek i UDW Andrzeja. Andrzej wie do kogo wiadomość została wysłana. Wojtek wie tylko, że głównym odbiorcą jest Anna, Anna wie, że o wiadomości wie Wojtek ale nie jest kierowana do niego, ale nikt nie wie, że Andrzej też wie.

Największym problemem w używaniu pola UDW jest to, że nie wszyscy umiemy z niego korzystać. Często zdarza się, że pracownik biura wysyła wiadomość e-mail do 40 osób będąc pewnym, że żadna z nich nie wie o istnieniu pozostałych odbiorców. Innym razem wysyłam wiadomość z UDW, a odbiorca z pola UDW, odpowiada na nią klikając Odpowiedz wszystkim, zamiast Odpowiedz. W efekcie odpowiada także tym, którzy mieli nie wiedzieć o tym, że i on otrzymał wiadomość. Słabe to jest, co?

UDW czyli jak ukryć odbiorców wiadomości e-mail

Ogólnie, ukryte kopie wiadomości są postrzegane jako podstępne, użycie UDW jest sprzeczne z kulturą firmową wielu organizacji – tych, które w rzeczywistości oznaczają wartości na plakatach, które wychwalają otwartość, uczciwość i szacunek dla ludzi.

Ukryta kopia wiadomości czyli UDW znajduje jednak świetne zastosowanie podczas masowej wysyłki. Kiedy chcesz wysłać, np. ofertę do kilku firm, możesz użyć pola UDW aby zrobić to jedną wiadomością e-mail. Podobnie działa e-mail marketing. W ten sam sposób firmy czy działy informują swoich pracowników o wydarzeniach. Używaj UDW zawsze kiedy nie ma znaczenia fakt, kto jest na liście odbiorców wiadomości. Nie używaj UDW jeśli obawiasz się, że ukryta kopia wiadomości może prędzej czy później trafić w niepowołane ręce lub jeden z ukrytych odbiorców ujawni się i wykorzysta to przeciwko Tobie.

Tags: , , , , , , , , ,

Dodaj komentarz